Selamat tahun baru 2016 walaupun sudah Februari

by - 09:32:00

Assalammualaikum dan salam sejahtera semua pengikut blogger di sini. masih aktif lagi kah pengikut2nya? Haha. Wahh dah lama aku tak buka blog ni. last published pun 7/9/2014. Hahh tudia 2014 yang lepas! Patut di newtab di atas atas masih lagi tulis "Little 16" . Little lah sangat. So, apa khabar semuanya?? Hraap sihat lah semuanya ye. Aku sekarang bukan 16 lagi tapi dah 18 utk tahun ni! SPM dah lepas November 2015 yang lalu... halamak kalau nak imbas balik setiap subjek yang aku buat. memang pergh nak teriak ..tapi aku dah usaha sehabis baik. hanya berdoa, tawakal dan berserah untuk upcoming results nanti 3.3.2016. Nervous sangat-sangat-sangat... ;=;

Kemana selepas SPM?
Ini bergantung kepada keputusan yang aku akan dapat nanti. Jika keputusan amat membanggakan aku, aku akan sambung diploma di Universiti. Kalau sebaliknya mungkin di Politeknik atau tingkatan 6. I don't want to take foundation studies and Matriculation. Because i feel like i dont want to. Tapi tak mengapa.walau di mana pun kita belajar kita tetap juga akan mendapat gelaran Diploma/degree/master/pHD . Cuma jalan sahaja yang tak sama dan juga masa. Because I wanna be like kak Nadia. I think she did inspire me through her story. Who is kak Nadia? Boleh baca sini . Yup. apa yang dia lalui memang macam aku lalui. but who knows one day i can be like her as well. study in oversea like UK . I hold her words like " Just because you took longer than others, does not mean you've failed " Indeed. very true shit. Memang la..

Otak semua Allah bagi sama tetapi IQ tak sama. seseorang tu boleh cepat tangkap masa cikgu mengajar dan ada sesetengah yang lambat tangkap masa cikgu mengajar. tapi yang lambat tangkap tu siapa cakap dia tak boleh berjaya? They surely can but it takes time. Haih nak nangis cerita bab ni hahaha. Mungkin tuhan nak suruh dia lebih berusaha daripada yang lain. But tolong jangan salahkan takdir sebab dia cepat tangkap padahal kawan ni lambat sikit. Sometimes, I was questioning myself whether I can be as tough as like you sis. and now my answer is I also can do it like her too. 

It's fine if you are a slow learner. Because we can learn more and more than others :') 


Dah apply universiti ke kolej ke?
Yup dah. di laman web UPU. semua dah mohon di universiti tu yang ada dalam UPU tapi kalau nak mohon uni lain juga yang tak terdapat dalam UPU tersebut macam mana pula yeee? Pls someone help me ~~ @@@ hahaha 


Stay tuned for the next post! =)) xx

izzati ❤️

You May Also Like

0 komen